Інтоксикація організму ліками

інтоксикація ліками

Багато років тому ліки були винайдені для полегшення різних людських страждань. При невмілому і неправильному використанні вони можуть викликати сильні інтоксикації, і навіть смерть. Спочатку лікарські препарати призначаються для полегшення болю, позбавлення від безсоння і вирішення інших проблем зі здоров'ям, але часом вони провокують непереборну залежність. У цьому випадку будь-яке призначене лікування не тільки не продовжує життя людини, а значно вкорочує її.

Слід зазначити, що іноді й цілком нешкідливі препарати заліза або інших вітамінів можуть провокувати отруєння та передозування. Лікарська інтоксикація являє собою досить поширену клінічну ситуацію гострого типу. Вона зустрічається досить часто, оскільки серйозно передозувати можна найрізноманітніші фармацевтичні препарати. У першу чергу варто відзначити такі засоби, які викликають залежність (опіати, снодійні, седативні, галюциногени та стимулятори. Також нерідкі випадки інтоксикації після прийому антидепресантів і антісіхотіков.

Як виявляються лікарські інтоксикації організму?

Головним симптом слід зазначити сильні головні болі. Як правило, виділяють кілька серйозних патогенетичних механізмів розвитку такого фактора. Якщо у хворого є невелика схильність до сильних головних болів або коли головні болі компенсовані, нерідко прийом фармацевтичних засобів викликає зрив безпосередньо компенсаторних можливостей. До цих препаратів часто відносять гормональні та оральні протизаплідні засоби, а також інші симпатоміметики.

Коли сильні головні болі виникають при вазодилатації, то такий ефект зазвичай викликає прийом кофеїну, нітратів, ніфедипіну, псевдоефедрину, гидралазина, і бронходилататорів. У деяких випадках головні болі входять в структуру іншого синдрому - скасування анальгетиків, ерготамін, НПЗЗ, кофеїну або наркотичних препаратів.

Розвиток доброякісної внутрішньочерепної гіпертензії та асептичного менінгіту можуть провокувати такі сучасні препарати, як ібупрофен, метотрексат або інтрадурально введення помилково будь-яких епідуральних анестетиків. Крім цього, можна зарахувати до них деякі антибіотики, оральні контрацептиви і кортикостероїди.

Особистісні та поведінкові зміни, а також когнітивні порушення від прийому численних лікарських препаратів обумовлені прямим впливом на нервову систему людини. Такі серйозні порушення опосередковані при різних ураженнях нирок або печінки. Як правило, вираженість даних симптомів має конкретний дозозалежний характер.

Багато хіміотерапевтичні засоби, такі як метотрексат або цитозин-арабинозид, нерідко призводять до розвитку важкої інтоксикації організму з токсичними ураженнями головного мозку. Такий стан інакше називається лейкоенцефалопатія. основними ознаками даного синдрому вважаються різні психічні порушення, які зазвичай прогресують у вигляді пригнічення свідомості, після чого високий ризик летального результату.

Крім того, одночасне з цією небезпечною терапією опромінення головного мозку або тривалий інтертекальное введення препаратів істотно підвищують ризик появи ускладнень.

Дитячі отруєння лікарськими препаратами відбуваються частіше, ніж інтоксикації у дорослих людей. Прийом певних ліків в підвищених дозах або безконтрольне вживання дитиною декількох видів ліків в відсутності дорослих найбільш часті випадки. Набагато рідше фіксуються цілеспрямовані отруєння медикаментами в підлітковому віці при самогубства. Серед таких часто вживаних засобів можна виділити бензодіазепіни, анальгетики, сильнодіючі антихолінергічні засоби, трициклічні антидепресанти, а також антигістамінні і снодійні препарати.

Як вирішити проблему інтоксикацій організму ліками?

При призначеному лікуванні, яке викликає сильні головні болі, показана своєчасна скасування конкретного препарату. При розвитку внутрішньочерепної гіпертензії доброякісного характеру або при виникненні асептичного менінгіту призначається додаткова терапія в стаціонарі під наглядом лікарів. Як правило, рекомендована обов'язкова консультація невролога.

Немаловажне діагностичне значення в даному випадку має і супутня неврологічна симптоматика, яка виражена відсутністю позитивної динаміки внаслідок скасування конкретного препарату, імовірно викликав значні головні болі.

Коли припинення прийому або заміна ліки неможлива, то необхідно певний симптоматичне лікування. Для вирішення цього питання потрібні консультації вузьконаправлених висококваліфікованих фахівців. Звичайно добре допомагає в зниженні вираженості головних болів проста зміна режиму прийому цього фармацевтичного кошти.



Увага, тільки СЬОГОДНІ!